Når du køber en ny bil, kan du med fordel tegne et Autoriseret Service- og Reparationsabonnement.
Med et Autoriseret Service og Reparationsabonnement betaler du et fast beløb, og så behøver du ikke bekymre dig om fremtidige udgifter til service eller evt. reparationer til din VW/Audi/SEAT/ŠKODA.
Hvornår kan jeg tegne et Autoriseret Service- og Reparationsabonnement?
Du kan tegne et Autoriseret Service- og Reparationsabonnement på din bil frem til 24 måneder efter bilens første indregistreringsdato, såfremt bilen har overholdt producentens serviceplan. Abonnementets løbetid kan være op til seks år og 300.000 kilometer beregnet fra bilens første indregistrering.
Abonnementsydelsen afhænger af valgt løbetid og forventede kørte kilometer samt datoen for tegning af abonnementet, jo tættere på bilens første indregistreringsdato, at abonnementet tegnes, jo lavere månedlig ydelse.
Hvad dækker et Autoriseret Service- og Reparationsabonnement?
Under serviceeftersyn dækker Autoriseret Service- og Reparationsabonnementet arbejdsløn, udskiftning af de under servicen nødvendige reservedele, tændrør, forbrugsvæsker (olie, påfyldning af Adblue under servicen samt sprinkler- og kølervæske), efterfyldning af forbrugsvæsker mellem serviceeftersyn (undtagen efterfyldning af Adblue mellem service, der kræver et tilvalg *)
Abonnementet dækker også udbedringer af fejl, som er forårsaget af mekaniske svigt og/eller normalt slid på:
- Landsækkende service og inspektion
- Vejhjælp
- Bremsevæskeservice
- Motor- og automatgearolie og filterskift
- Olie og sprinklervæske - også imellem service
- Pollen-, luft- og brændstoffilter
- Tændrør
- Tandrem (diesel)
- Motor, gearkasse og differentiale
- Elektriske styreenheder, computere og instrumenter
- Bremser, inkl. slid
-
Turbo, udstødning og katalysator
-
Drivaksler, støddæmpere og ophæng
-
Viskerblade
-
Pærer
-
Generator
-
Starter
Hvad dækker et Autoriseret Service- & Reparationsabonnement ikke?
-
Efterfyldning af Adblue mellem service
-
Påfyldning af brændstof og øvrige drivmidler
-
Eftermonteret uoriginalt udstyr eller udstyr der ikke er monteret af en autoriseret servicepartner
-
Kortopdatering af navigationsanlæg
-
Karosseri-, lak eller rustbeskyttelse, herunder undervognsbehandling
-
Omkostninger ifm. forsynskontrol eller omkostninger til lovpligtige syn
-
Skader dækket af alm. kaskoforsikring
-
Kosmetiske skader, herunder interiør
-
Lygter, spejle og glas
-
Kaleche, hardtop, spoilere, karosseri
-
Rengøring
-
Skader som følge af udefrakommende genstande eller tyveri, hærværk, punkteringer mv.
Kan jeg ændre mit Autoriserede Service- og Reparationsabonnement efter oprettelsen?
Løbetid og kilometer kan reguleres mod et mindre gebyr indtil seks måneder før abonnementets udløb, hvis dit kørselsbehov skulle ændre sig.
Hvis du ønsker at ændre i dit eksisterende abonnement, kan du kontakte os via linket "indsend en anmodning" nederst på denne side.
Kan jeg opsige mit abonnement?
Du kan opsige dit Service- og Reparationsabonnement mod afregning af forholdsmæssigt kørte kilometer jævnfør aftalebetingelserne og med følgende varsler:
- Er Abonnementet indgået i forbindelse med køb af en Fabriksny bil eller senest 30 dage efter første indregistreringsdato, kan abonnementet opsiges skriftligt med en måneds varsel til den første i en måned.
- Er Abonnementet indgået senere end 30 dage efter første indregistreringsdato, kan det opsiges skriftligt med en måneds varsel til den første i en måned, dog tidligst 5 måneder fra Abonnementets indgåelse.
Hvad sker der med abonnementet, hvis jeg vil sælge min bil?
Beslutter du dig for at sælge bilen inden for den periode, hvor abonnementet dækker, kan den nye ejer overtage abonnementet og justere løbetid og kilometer. Det giver køberen sikkerhed for, at bilen er blevet passet på et autoriseret VW/Audi/SEAT/ŠKODA værksted – og øger både bilens værdi og køberens tryghed.
Bemærk at der i forbindelse med ejerskifte vil være et gebyr.
Send evt. ejerskifte oplysninger og ønsker til ændringer via linket "indsend en anmodning" nederst på denne side